torsdag 19 mars 2009

dålig på att skriva ja. men men :)

Kan dra lite kort vad som har hänt i alla fall :)
I helgen hade jag å Camilla hästarna. Och så hade jag mina lek och lär barn på ridningen. Dom börjar bli riktigt duktiga och stora nu så det är så gott som dags att alla börjar i nybörjar grupp nästa termin. Red även Olympia och Wilma under lördan.
På kvällen fick man för sig att åka till Cicci i h-sand för en liten utgång, även fast jag hade lovat mig själv en nykter och lugn helg, men den kan man ju ta nån annan helg, eller hur ;) Riktigt kul hade jag å ångrar inte för en sekund att jag åkte :) och tack Dalle som var taxi åt mig :)
Söndag var de bara att kliva upp och åka till stallet för att tävla dressyr, tillomed starta två hästar. Jag som aldrig brukar tävla dressyr, men man måste ju. Olympia hade lite svårt att hålla sig på alla fyra så poängen vart inte så bra, men nöjd ändå. Wilma däremot gick som en klocka å vi lyckades få ihop 175p (60,34%) å därmed en andra plats. Bra resultat från den rödhåriga damen :)

I måndags var de jobb som gällde på morgonen och sen ridning, hoppade Wilma som skötte sig riktigt bra. Fia hjälpte mig sen efter ridningen och fylla i alla papper till Hippologen, så nu har jag sökt skola för första gången sen jag tog studenten. Nått måste man ju söka för skojs skull :) Tisdags var de ju morgon bad som vanligt, och jag är fortfarande grymt imponerade av dom som orkar gå å simma kl 6 på morgonen, aldrig nått jag skulle komma på å göra i alla fall. Den saken är säker. När jag kom hem så tog jag å Mia en promenad för att inhandla lite färg, den blåa hyllan ska få bli svart. Riktigt fint väder var de :) tvättade och städade och vips va klockan mycket och det var dags att gå å träna :)
Onsdag, jobb som vanligt, sen ner till stallet. Red ut med mina barn, och sen hoppade jag Olympia på lektion som skötte sig riktigt bra om man ska jämföra med sist :)
Efter ridningen va de träning med frånö igen, denna gång i "globen". Så i dag var de lite boll som gällde. märks ju att man inte är nån riktigt fotbolls spelare :P men kul är de. Är väl tur att jag, linda och fia har varandra där, Vi kan va dåliga tillsammans :)

Nä nu ska jag ta tag i disken innan det är dags att dra till jobbet :)

Inga kommentarer: