lördag 27 november 2010

6 dagar kvar..

..tills jag kommer hem till kramfors igen för tre veckor. Ska bli riktigt skönt att få en paus från denna vardag. Just nu har vi fullt upp, halva gänget är på praktik så vi har stalltjänst hela tiden, vi är inne på slutet av våran andra vecka, och på måndag börjar den tredje veckan.
Vi rider nu 2 lektioner per dag, riktigt riktigt roligt men jobbigt! två pass på rad betyder träningsvärk!
Häst byte har jag gjort, i dressyren rider jag nu Mosaik f.99 e.Amiral-Maraton. En ganska seg herre som har en räv bakom öronen, rider man inte så kan man lika gärna få sig en åktur.
I hoppningen blev det oxå hästbyte denna vecka, inte riktigt planerat hästbyte. Var sån otur att Adam en av hopphästarna tyvärr fick avlivas i boxen under tisdagen då han helt plötsligt blev dålig. Så dan efter blev de hästbyten för alla, jag fick då Vilja som Amanda har haft. Funkade så där under onsdagen, men när jag red i torsdags gick det betydligt mycket bättre, så Vilja blir min examens häst bara att hålla tummarna att de ska funka.

Men hästar är det inte hela tiden här tro de eller ej! För igår drog vi ihop hela grupp 3 & 4 för taco mys hos Eve och Jenny. Hur mysigt och roligt som helst :) restern blev lunch idag för oss som var i stallet. Och kan bara säga, vilket underbart och roligt gäng vi är! <3

Nu ska jag fortsätta se på SÅ mycket bättre och samtidigt försöka skriva lite riddagböcker..

Inga kommentarer: