söndag 20 februari 2011

Farfar Landson



I tisdags gjorde jag min hoppexamen under lärarträningen för Maria Gretzer. Ni kan ju tänka er hur sjukt nervös jag var, rida fram å hoppa fram där med lärarna. Och Landson är ju inte den hästen som går fint direkt, han är sjukt svår att rida på marken men en klocka på hinder! Jag hoppade sist av alla, och det gick bra! Landson är en pärla. Jävligt skönt när Jens sa att jag var godkänd!

I fredags tog jag en sista tur på Landson ut i solen, nu har jag lämnat över han till Emma i klassen och hämtat min nya hopp häst Beverly.

Igår var jag, Eve och Sofie morgon pigga och satt på första hästen redan kvart över 7 och termomtern visade -23 men inget som stoppade oss från att rida ut :) Pigga hästar å glada ryttare trots kylan! Klockan 9 satt sen jag och Eve på nästa gäng, blev en tur på Bevan, första gången å jag tror jag kommer gilla den hästen!
Öppet hus hade vi på strömsholm igår. Inför duell hoppningen hade vi en jävligt bra hejjarklack :D En toppen dag blev det!

Idag är det plugg som gälller, men ska ta å gå ner till stallet nu och rida Stanton sen är hela dagen ledig för plugg!

Inga kommentarer: