torsdag 8 januari 2009

Idag har jag å Dalle varit ute med Jollan å Johan i snö vädret. Vi red ut en runda, gick kanon, pigga å glada hästar :) och riktigt skönt väder.

Igår började dagen med jobb, vart skurining av duchrummet å långgången, så jag körde maskin, skojigt faktiskt :P Sen när jag slutade kl 12 va de hem och äta å så, och sen ner till stallet.
Red Ballerina innan lektionerna skulle börja, va svin kallt, va väl typ -17, och det var en väldigt pigg ponny. Hon va super fin!
Sen hade jag min barn grupp, dom fick ha teori eftersom de va -18. Men sen efter lektionen var de ju dags för hoppgruppen, jag fick Carla, gick faktiskt riktigt bra. Hon e ju som en översnäll gamal valack, gör allt man ber henne om. Sen va de vila i en timme innan man skulle sitta upp på Plexan som de va över 3 år sen jag hoppade typ. Stel häst som satan, å man fick dra igång han lite. Men de går fan inte å lita på den där hästen, rev ett hinder när vi hoppade fram på 115, och nästa gång vi red på de bara piper han på sidan, då jävlar vart man förbanad, men sen vågade hästen inte göra nått annat än att hoppa.

Nä nu ska jag ta tag i disken å kanske städa om jag orka, sen blir de en dusch och sen börjar jag jobba kl 16.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Carina här som har ägt Ballerina :)
Undrar hur det går med henne,och har du några foton som jag kan få?