måndag 15 februari 2010

15 feb = 10 dagar kvar till csn kommer!

10 dagar tills man får pengar igen, skulle gärna ha lite mer pengar på mitt konto, har just nu väldigt lite pengar på mobilen, ska försöka att inte fylla på förren nästa gång vi får pengar, men vi får se hur de går! Jag överlever väl knappast utan pengar på telefon, fast visa dagar hatar jag verkligen min telefon, som i söndags, den ringde å pep hela tiden när jag inte hade tid att svara! Då önskade man nästan att man hade glömt den hemma, eller att man hade slagit av den.

Va hände i helgen då? Jo i fredags va det fest på fredhem, så jag började min kväll där. Vid halv 11 bestämde vi oss för att åka in till Sandby till pizzerian där de nya brandmänen hade inspark, vi var ju tvungen att kolla in ;) Slutade med lite efterfest hos oss, en väldigt lugn sådan, satt å prata i köket å åt natt mat till kl 3 eller nått, sen vart de sängen. Lördag morgon var jag ritkigt pigg och åkte å red Nova på morgonen vid halv 11-11 tiden. Vi tog oss en tur ut i snön :) sen blev de en tur bort till stallet där Annika har sina hästar å så blev det en tur på Zanti. Sen på kvällen blev de bio för mig, Annika och Petra som Annikas bror bjöd oss på! tack! Fattiga studenter blir extra glad :p
Under söndagen hade jag stalltjänt, så jag red Amarilli och sen på kvällen åt jag middag hos Mia och sen var vi å spelade innebandy :) de var vad min helg hade att erbjuda.

Idag har ännu en ny skolvecka börjat! har dock inte haft några jätte roligt föreläsningar, har dock haft lunchstalltjänst. Sen så är jag och Amanda reservhäst ansvarig så vi har ryktat 3 hästar idag, får se vad morgon dagen har att erbjuda, någon ska säkert ridas.

Ikväll har jag skrivit mina riddagböcker, borde verkligen lära mig att skriva de samma dag! Har fortfarande pass från första veckan som jag inte fyllt ut helt än. Skärpning från min sida!

Vad har denna vecka att erbjuda då? Den kommer troligen bli ganska lugn eftersom jag inte har ridvecka. Men har ju däremot reservhästar å ta hand om. Men på torsdag är de fest i Alnarp! De ser vi fram emot!

Inga kommentarer: