måndag 16 februari 2009

Missan har kommit hem efter att varit bort i 1 ½vecka. Mamma ringde och sa de igår. Så nu är dom glad där hemma när katta är tillbaka :) han måste varit instängd nån stans för han va smal, smutsig och jätte hungrig. Stackarn har ju varit bort veckan när det har varit som kallast så nu lär han sova hemma hela veckan .


I fredags när jag sa att jag skulle gå å lägga mig, gjorde jag de? nä verkligen inte, Madde ringde så hon kom över och så åkte vi upp till Norpa. Men kom väl inte i säng allt för sent, strax före två kanske?

Lördan va de ju jobba som gällde, gick fort för de va ganska mycket folk. När man väl kom hem va de bara att duscha och sen hämtade Madde mig, hem till henne fixa middag och sen började vi fixa oss för kvällens festligheter. Förfest hos Madde, och sen glajjan. Jag hade riktigt riktigt roligt. Hos Madde var de bara roligt folk så bra start och sen var de tillomed mycket folk på gladan. Dansade precis hela kvällen på gladan, underbart! Sen när de stängde va de ju klart att man inte kan vara så smart å gå hem å lägga sig. Nä Madde och jag hamnade hos Alex på efterfest å va inte hemma förren före sex nån gång så vart ju knappt två timmars sömn för att sen börja jobba klockan 8. Inge bakis :) va bara lite trött, men de va inte så konstigt.

Sönda kväll va som dom flesta söndagkvällar har varit nu för tin :) Madde och jag fastnar i soffan vid teven och bara tar de lugnt. Men denna gång va även Frida med :) vart lite gotta å så teve!

Igår var jag ledig men de vart inte å sova ändå eftersom jag hade tvätt tid, bläää. Vid 2 åkte jag till stallet och red Olympia, hon va riktigt riktigt fin, ett tag eller rättarsagt flera gånger va jag tvungen och fråga Dalle om de verkligen va henne häst. Hon va lite bråkig i höger galopp men väldigt lite om man jämför med förr.
På ridningen kl sex, fick jag låna Marikas ponny Grazina. Trevlig liten ponny :)

Idag var de morgonbad, va så jävla trött men gick bra ändå. Vid elva tiden åkte jag å Camilla upp till Solle och sa grattis till Jimmy som fyllde år idag. Nu väntar jag bara på att klockan ska bli 20 över sex så ska jag gå till hallen och träna. Sen i kväll ska jag väl ta å gå å lämna tillbaka Alex täckbyxor som jag lånade i lördagsnatt eller ska man säga söndags morgon när jag å Madde gick hem :)

Inga kommentarer: