tisdag 10 november 2009

Tiden..

Tiden går fort här nere, dagarna bara rullar ifrån en.

Jag har verkligen inte haft nån ork att uppdater bloggen. Förra vecka hade jag stalltjänst hela veckan, och va sjukt trött hela veckan. Och den veckan va full av saker att vara med på och kolla på. Var funktionär under gala showen. Så den dagen var man på flyinge från halv 7 på morgonen till halv 12 på kvällen. Men de va kul och se showen, stod och såg till att alla hittade till toan. Så träffade en massa häst folk. Engelstalande, spansktalande och svenskar. Tillslut pratade jag mer engelska än svenska under den kvällen.
Kollat på clinic för Patrik Kittel. Han kom med många små bra ord!
S-festen som fest kommiten planerat var under fredagen :) ritkigt lyckat blev de!

Men annars om dagarna är de bara en massa plugg nu, som jag e aldeles för lat för att göra. Ska skärpa mig. De roligaste lektionerna under skolan nu är unghästblocket. Min och Amandas unghäst, Steffi gör så fina framsteg. De är så roligt å se. I veckan har vi haft sadel med stigbyglar på och hoppat en massa brevid, slagit och hängt lite på sadeln från marken, på torsdag ska vi hänga lite på de om allt går som de ska. I dag har vi tömkört henne, jag tömkörde och Amanda gick brevid, för första gången tänkte hon framåt hela lektionen och vart inte uppstressad nått :) Hon e såå duktig! :)

Nä nu blir de middag sen ska jag plugga lite och komma ihåg att jag har kvällsfodringen ikväll!

Inga kommentarer: