söndag 26 oktober 2008

Då var helgen avklarad. Lördan spenderades i stallet från halv sju på morgonen till klockan åtta på kvällen. Allt fixades för söndans tävlande, hästarna duschades, jag jobbade å så hade vi jour. När vi väl kom hem var de bara att byta om och sen va de kramm. När kramm va slut så lörde Dalle hem mig, jag har jävligt nära hem egentligen ju, men jag orkade inte gå, ont i fötterna.

I dag började inte dagen så tidigt ändå, klockan åtta va vi i stallet, de måste vara de senaste jag varit i stallet under nån tävling, brukar alltid vara där halv sex/halv sju, men eftersom tävlingen började sent å vi hade inte stallet så vart de lite sovmorgon.
Tävlingen gick riktigt bra, var klar klockan ett eftersom de va så lite starter, men de va skönt. Startade Bianca i två klasser, 90 gick perfekt, ett ner som va helt mitt fel. Sen i en meter vet jag inte riktigt va hon fick för sig, men stacketet var tydligen farligt, så vi gjorde lite konstiga konster å så ^^ men annars så va hästen jätte duktig :)

Imorn börjar en ny vecka på jobbet, vilket betyder att jag har långvecka på jobbet, men eftersom lördan är röd så stänger vi tidigare på fredag. Jag är ledig på lördag, för då har vi extra personal, och söndan har jag tagit mig friheten att ta ledigt :) såå skönt!

Inga kommentarer: