tisdag 15 april 2008

I fredags var de 50-års fest i frånö, riktigt roligt måste jag säga, jag hamnade i baren å blande grogg och serverade öl/cider/vin hela kvällen. De roligaste är när folk inte börjar märka om dom får vatten eller sprit! haha :) och jag var ju den sötaste bartendern dom hade sett, haha gam folk när dom blir full, man kan inte annat än skratta! kvällen började kl 18, vi slapp vara där på dan och ställa iordning allt, men kl sex var vi där å började med kaffe å så, strax före sju började folket rulla in, vid 3 hade dom flesta gått å vi bestämde oss för att gå hem. Väl hemma hos frida såg vi till att få lite av kvällen mat i magen, så vid fyra var man i säng.

Halv sju ringde väckarn å de var bara att gå upp för hästarna skulle ju ha mat. Jouren flöt på bra, tränade dressyr för Sussi på Bianca, gick kanon. Sen skulle ju jag å Camilla egentligen tagit å sovit nån timme men Camilla tyckte vi skulle skippa den iden så vi började med en massa tokigheter, som att rengöra duschspiltan å ler avloppet, så vill ni ha utbildade avlopps rengörare så är nog fan jag å Camilla de nu ! Vid halv sex tog vi in hästarna å sen åkte vi hem. Så var de bara att fixa sig för kvällen fest! Vid åtta var vi klar och Cicci kom å hämtade oss, vi åkte upp till jens å drog igång för festen! En massa sing star å skit snack, vid 11 tiden var de dags att åka ner till stan, vart en sväng på kramm där h-sand grabbarna hade bo satt sig. Sen knattade vi iväg till gladan, var väl helt okejt, men var ganska less, berode nog mest på att jag endast hade sovit knappt 3 timmar mellan fredag å lördag. Men kul i mellan åt hade jag. Sen att man kom i säng allt för sent som vanligt är ju en annan femma :) trevligt hade jag ju!
Sen sov jag så gott som hela söndan, tror jag aldrig har varit så död, men jag hade inget att göra så man kunde ju lika gärna sova.

Nä nu ska jag gå å starta en ny tvätt maskin, sen gå ner på hallen å sola lite tror jag :) har ju varit uppe sen sju och tvättat å jag e sten pigg. Jobba kväll på ridskolan gör man i dag oxå.

1 kommentar:

Hanna Persson sa...

kom och tvätta min toooaaa!